Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

NY-resan m.m................

Av Karin - 23 juli 2008 21:17

Galapremiär Mamma Mia-the movie 4 juli

Jag och Helene möttes vid Stockolms södra.....vi tog oss till Mariatorget där vi mötte Kari, Hjördis och Nick. Ett tag senare kom Tina. Vi blev intervjuvade av dansk tv2....så jag finns på internet med min ljuva stämma........piiinsamt men kul!!ett tag senare släppte de in oss så att vi kunde stå vid kravallstaketet!! De spelade filmmusiken ur högtalarna...!!! När väl alla stjärnor kom kändes det lite stämningsfullt (ha ha)...! Jag blev glad över att "the angel" kom förbi på den fina röda mattan.....jag fick lite blickar på mig när hon kom fram till mig och gav mig en kram:)! Kul även att LO kom med man och barn (Tora)! Jag och Helene orkade inte vänta på att Agneta skulle komma och vi var skithungriga så vi tog oss till Söderhallarna och taco bar......och gick senare på smygpremiären på filmen..kul..:) och vi hann med ett tåg hem hit!!


NY-"What a trip!"

8 juli flög jag och pappa mot NY med KLM från Linköping...eller ja vi bytte ju plan i Amsterdam. Väl i Amsterdam fick vi vänta ett antal timmar.

Vi kom fram vid 22-tiden till hotellet i NY...vi tog en taxi från JFK...!!Hotellet låg mitt på Broadway!!! Vi bodde i nästan samma hus där fantomen spelas! Gick och lade oss ganska tidigt...skönt det!!

Vad har vi sett?? Vi var uppe i Empire state building, vi vandrade i Central park och till diverse butiker, "Grand central"...! Vi åkte tunnelbana till "Groundzero" och "Chinatown"...! Vi tog en båttur (kallad circle line) runt Manhattanön...så vi åkte då bla förbi Frihetsgudinnan och Ellis Island!

Maten?? Vi försökte äta så hälsosamt som möjligt..men det är inte det lättaste...en kväll åt vi sushi..gott gotti gott gott :)

Vädret?? Lagom hett....det brukar ju vara varmt där i juli så det var vi beredda på!

Vad jag har inhandlat: Två musikalskivor "Hairspray" och "Spring awakening" och "Hairspray-filmen" på DVD!!

Musikalbesök? Jajamensan det blev "Hairspray"(med pappa) och "Spring awakening" (ensam). Mycket bra shower!! För att få billiga biljetter stod vi i kö två dagar i rad. Andra dagen träffade jag en mkt trevlig snubbe (saxofonist) i kön. Han gick också på "Spring awakening"..och han satt två rader franför mig vid det s k orkesterdiket (orkestern satt på scenen).

Hotellet?? Helt perfekt......vid bodde i en kyl (ha ha)...oerhört bra service fick vi...och man var tvungen att visa upp sin rumsnyckel varje gång man kom utifrån och skulle ta hissen upp.

Turismen??Invånarna?? Mycket folk som var ute om kvällarna....och jag förstår nu varför NY kallas för "Staden som aldrig sover". Ja, det var mkt turister där nu...!!

Dagen innan vi skulle åka hem hade jag sms-kontakt med Micke K2...han hade hälsningar från "the angel" som han hade träffat på Skansen...så gullig :)

På morgonen samma dag vi skulle åka hem regnade det...! Vid 13-tiden tog vi en taxi mot JFK....vi var där i god tid....jag fick 5 dollar av pappa att köpa en tidning för...jag lämnade fram min 5-dollarsedel och då började killen i kassan ställa frågor till mig om min kepa (som det stod CSI på) ha ha och det resulterade i att jag fick cirka 15 dollar tillbaka i växel...vilken vinst LOL Vid 17:30-tiden kom vi ombord på planet....som tog oss (en klart minnesvärd resa) mot Europa, Amsterdam och sedan mot Linköping ( i ett mkt litet plan och vi var typ 16 passagerare bara).

Jaha...så i stora delar är jag mycket nöjd med denna resa som var en födelsedagspresent från päronen!:)

Fortsätter skriva om bla "Allsång på Skansen" eventuellt imorgon!!

Ha det!!!!

Hälsningar från Kakan


 
 
karin/ Stenungsund

karin/ Stenungsund

25 juli 2008 16:32

vilken härlig blogg du har skrivit!! förstår att du hade det bra I USA, när jag var där så åkte vi runt var bara i new york 2 dagar det var precis lagom! Kram på dig och trevlig helg!

http://www.wigstrand.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 6 januari 2009 11:09

Var tog 2008 vägen?????? Det gick så fort!!! Nu sitter man här och tack gode Gud för att man är ledig (pga Trettondagen).....så jävla skönt!:) För exakt tre veckor sedan blev jag opererad för en pilonidalcysta på Huddinge Sjukhus så att nu går man ru...

Av Karin - 1 december 2008 21:49

Well, så har man varit på "Klara" IGEN och det var ju ett tag sedan man var där, typ i våras eh ha ha. Vi i publiken hade iaf skitskoj. Jag asflabbade, inget "kluck kluck" här inte LOL ;) Erland kände igen mig kul kul...även om jag inte hade varit i ...

Av Karin - 30 november 2008 22:43

Tänkte skriva ett litet inlägg sista dagen på denna månad. Kajsa Ingemarsson (programledare för "Snacka om nyheter" b la) tyckte ju att jag skulle blogga idag (ha ha). Japp, jag var på de två sista inspelningarna av programmet och jag har varit där i...

Av Karin - 18 november 2008 21:36

Ja nu var det typ en månad sedan jag skrev sist....jag är så dålig på detta:P Vad har hänt de senaste veckorna då? Jo, vi har äntligen fått våra roller inför "Peter Pan och Wendy". Jag fick roll som älva (hi hi) och indian (i akt 2) så det blir mycke...

Av Karin - 23 oktober 2008 19:37

tack A-P för påminnelsen om denna blogg! Jag har väl haft för mycket att tänka på de senaste veckorna. Snart är det redan november! Var tog oktober vägen? ;) Vad har hänt här de senaste veckorna? Jo, först och främst såg man först två genrep på "Dina...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards