Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Allsång på Skansen m.m.............

Av Karin - 30 juli 2008 00:09

15 juli

Ja, vi kom ju som sagt var hem från NY vid 11:30-tiden. Vi hade förbeställt taxi till Barhäll så den fick vi åka i strax efter att vi kom fram. Jag hann och duscha och packa om (ha ha) för att resa mot Stockholm. Beställde en taxi i god tid innan tåget skulle gå och det roliga var att jag fick åka med samma chaufför som vi åkte med från flygplatsen, han var urtrevlig och snackade mycket (ha ha). Jag kom till Stockholm vid 15:15-tiden.Jag tog ytterligare en taxi (!) från Centralen ut till Skansen. Även denna chaufför var trevlig (ha ha).

Väl på Skansen så tog jag mig till favoritgänget (ha ha) som väntade på mig, dvs Micke (K2), Diana, Lill-Martin och Siv. Gulliga Micke hade köpt en stor bukett till mig (ihhhh)...berättar mer om det sen!!:) Jag och Micke spanade in en gubbe (som jag tror Micke kände LOL) som spanade med en konstig kikare mot scenen hahahaha....!!

Genrepet började vid 17-tiden.....de körde igenom programmet så som det skulle vara på kvällen...artister som Wei Wei, The Poodles, systrarna Gustafsson, någon till jag glömt namnet på (orka ha ha)...och så kom Sissela (Kyle) in på cykel (jag vinkade från min plats och hon fick syn på mig och vinkade tillbaka ha ha ha).

Jaha...o så när repet var över var det bara till att vänta.......och spana in de få kändisarna som kom till VIP-området....!Jag hade på mig min "Sture-tröja" och säkerhetsvakten vid oss hette/heter Sture (och bor tydligen i Huddinge!) så han blev nog lite glad över den ha ha (det står "Sture rockar mina sockar" för de som inte vet om det LOL ).Vi satt allra längst bak (jag, Micke, Diana och Lill-Martin) på VIP och trängdes LOL.

Vi sjöng allsångerna innan kl 20 med Anders (om jag minns rätt)....o så gick spektaklet igång.....och vi försökte njuta så gott vi kunde eh (ha ha).


När allt var slut så sjöng favoritgänget för mig så fint LOL.....och jag fick såklart buketten som Micke fick bära åt mig till bilen sedan. Jag och Lill-Martin tog oss (efter att vi vandrat ut på röda mattan från VIP-platserna eh) till autografjägarsidan och träffade såklart favoriten Sissela (efter ett tag thanx to Rigmor G). Vad vi snackade om är en annan historia (ha ha).

Efter det så åkte vi med Sivs bil mot Ropsten och sedan mot Centralen, donken (vi var hungriga) där vi träffade på Diana....:) Vi tog sedan pendeln (Lill-Martin och jag alltså ha ha) till våra respektive hem. Det var den dagen....!! Tack alla som gjorde den dagen till en fantastisk dag...!!!


16 juli

Jag fick gå upp tidigt för att ta X2000-tåget mot Malmö.....mamma möte mig vid stationen och vi tog en shoppingrunda i Caroli centrum...och så gick jag även och klippte mig.......o så åkte vi till mormor...där fick jag vänta medans mamma hämtade min bror.....!

Sedan tog vi oss till Räng sand, eller ja våran stuga. Den var så fin. Mamma och pappa har fixat och donat så mkt....köpt begagnade möbler, tagit bort en vägg så det kändes större....och lagt nytt golv (!). Vi åkte till Räng sands kyrka och förberedde oss inför följande dags begravning. Jag fick se var min morfars aska nu antagligen ligger, eller ja det får vi ju inte riktigt veta men men!!


17 juli

Begravningsdagen kommen. Det var så fint....så mkt blommor vid kistan.

Släkten på min morfars sida kom som man knappt aldrig träffar..! Min morfar hade fem syskon, Oskar (tvillingbror), Eivy, Börje, Allan och Anna-Lisa. Nu lever bara tre av dem, dvs Börje, Anna-Lisa och Oskar. Oskar är skrämmande lik min morfar på rösten *darr darr*. Min mamma har en halvbror vid namn Bengt, som min morfar är far till. Det är mycket lika till utseendet...!!

Jag tror inte att de hade så mkt kontakt tyvärr, vet ej varför.

Begravningsakten inleddes med ett trumpetsolo....."Time to say goodbye"...så vackert.......o sen pratade prästen....o vi sjöng b la "En vänlig grönskas rika dräkt"...och "Härlig är jorden".

Efter begravningen gick vi till församlingshemmet och åt smörgåstårta....jag satt med mormor, min syssling Anna (med man) och min mammas kusin Lena. Vi pratade en del. Sedan tog allt slut.....men det var trevligt att träffa alla!!Vi tog det lugnt på kvällen.


18 juli

Gick upp rätt tidigt för att jag skulle ta tåget till Lund och sedan Bjärred, dvs till min kompis Anna panna och hennes föräldrar (he he).

Vi skulle gå på konserten "Sol, vind och vatten" i Hög. Vi förberedde oss med sallader, godis, kaffe m.m Vi åkte dit vid typ 16-tiden. Vi var där i god tid. Efter ett tag fick vi komma in och sätta oss innan insläppet och lyssna lite på soundchecket! Nick kom till oss (ha ha)..så vi satt och snackade med honom b la. Konserten började kl 20..!

Det var deras sista konsert för sommaren..! Den var bra...förutom att det regnade ett tag i början! Gunilla fick vårat godis LOL!!!

Efter lite autografskrivning efteråt så gick vi därifrån...de hade tänt ljus på vägen, så vackert i mörkret...:) Medans vi väntade på Anna pannas föräldrar kom några onyktra personer och kramade om oss LOL!

Tack Anna panna för att jag fick följa med dig på äventyr i Skåneland:)


19 juli

Innan vi åkte våra tåg hem så åt vi en bit mat vid "Ribban" typ...mycket gott...jag åt oxfilé på planka.....och då tänkte jag på morfar...det hade han tyckt om..!


Det var den semestern det:)

Nu ser vi fram emot framtidens äventyr och spektakel!!!!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 6 januari 2009 11:09

Var tog 2008 vägen?????? Det gick så fort!!! Nu sitter man här och tack gode Gud för att man är ledig (pga Trettondagen).....så jävla skönt!:) För exakt tre veckor sedan blev jag opererad för en pilonidalcysta på Huddinge Sjukhus så att nu går man ru...

Av Karin - 1 december 2008 21:49

Well, så har man varit på "Klara" IGEN och det var ju ett tag sedan man var där, typ i våras eh ha ha. Vi i publiken hade iaf skitskoj. Jag asflabbade, inget "kluck kluck" här inte LOL ;) Erland kände igen mig kul kul...även om jag inte hade varit i ...

Av Karin - 30 november 2008 22:43

Tänkte skriva ett litet inlägg sista dagen på denna månad. Kajsa Ingemarsson (programledare för "Snacka om nyheter" b la) tyckte ju att jag skulle blogga idag (ha ha). Japp, jag var på de två sista inspelningarna av programmet och jag har varit där i...

Av Karin - 18 november 2008 21:36

Ja nu var det typ en månad sedan jag skrev sist....jag är så dålig på detta:P Vad har hänt de senaste veckorna då? Jo, vi har äntligen fått våra roller inför "Peter Pan och Wendy". Jag fick roll som älva (hi hi) och indian (i akt 2) så det blir mycke...

Av Karin - 23 oktober 2008 19:37

tack A-P för påminnelsen om denna blogg! Jag har väl haft för mycket att tänka på de senaste veckorna. Snart är det redan november! Var tog oktober vägen? ;) Vad har hänt här de senaste veckorna? Jo, först och främst såg man först två genrep på "Dina...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards